FAKİRLİĞİ
YENME VE BİRLİK
PROJESİ
PROJESİ
HAZIRLAYAN:
RAFET ÖZCAN
DEĞİŞİM VE GELİŞİME AYAK UYDURMA
Yeni müfredat ve öğrenmeyi öğrenme.
İnsan merkezli eğitim sistemi.
Yenilenmeyi demokrasi ile
gerçekleştirme.
Maddi ve manevi eğitimin birlikte
verilmesi.
Fen ilimleri ile dini ilimlerin
birlikte
okutulması.
Aklı,gönlü ve kalbi aydınlatma.
İnançsızlık akımlarına ve
ahlaksızlığa karşı
kendi öz değerlerine sarılıp
sahip çıkabilme.
Eleştirme ve yorumlayabilme.
Niçin ve nedenini araştırma.
EĞİTİMİN YERİ VE YAPISI
Eğitim örgün olarak okullarda,
Yaygın olarak her yerde.
Hayat boyu eğitim ve öğrenmeyi
amaç ve hedef edinme.
Yetişkin insan kaynağına önem
verme.
Beyin gücünü koruyup beyin göçünü
önleme.
Eğitimin kalitesini artırma.
Eğitimi maddi yönden destekleme.
Fırsat eşitliği yaratma.
Herkesi kapasitesine göre
değerlendirip ondan yararlanma.
Bu şekilde eğitime katkı sağlama.
BİLGİYE ULAŞIM YOLLARI
İnternet kullanma ve bilgiye
ulaşmanın anahtarını gösterme.
Bilişim çağında teknolojiye ayak
uydurabilme.
Farkında olma(farkındalık).
Teknolojiyi kullanma yollarını
kavrama.
Medya okur yazarı olma.
DİL
BAKIMINDAN
Kendi dilini en iyi şekilde
kullanma.
En az bir yada iki batı dilini
konuşup günlük hayatta kullanma.
Geçmişimizde
iz bırakan dillerle tanışma.
(İslam kültürü-batı kültürü son zamanlarda
uzak doğu Rus,Çin ve Japonya ile ilişkiler)
PROJENİN DİĞER ÖZELLİKLERİ
Öğretmenlerin birbirleri ile
barışık olması.
Yerel kaynaklardan faydalanma.(Doğudaki
olayların ortadan kaldırılmasında yöresel eğitimcilerden faydalanma)
Doğu ve güneydoğu insanının
yapısına(örf adet ve geleneklerine)göre hareket etme.
Eğitimde farklı bölgelerin
insanlarına göre eğitimi yöreselleştirme.(Eğitimde fırsat eşitliği oluşturma)
Okullaşmayı kırsaldan başlayarak
merkezileştirme.
Kaynak için zenginleri ve
vakıfları harekete geçirme(Sivil toplum kuruluşları).
Eğitimi yerel idarelere verme ve
özelleştirme.(Devletin kontrolünde mahalli idarelere devretme)
a-Akıl ile kalbi birleştirmek.
(Bilimsellik ve deney ile aklı geliştirme, değişim ve hareket ile kalp ve ruhu parlatıp harekete geçirme. Cehaletten
kurtulup yeniliklere açılma)
b-İnsanları,taassuptan hile ve
şüpheden
kurtarmak.
kurtarmak.
( ilime,bilime ve yenilikçi hür düşünceye
kapı açmak.)
c-Bütün kademelerde zümreyi yani ortak akılı esas almak.
d-Eğitimin yaygınlaşması için öğretmen eğitimine önem vermek.
c-Bütün kademelerde zümreyi yani ortak akılı esas almak.
d-Eğitimin yaygınlaşması için öğretmen eğitimine önem vermek.
(Eğitimin en önemli ayaklarından birini
sağlam zeminlere oturtmak).
BU PROJENİN HEDEFLERİ
Eğitimi ülkenin en ücra köşesine
kadar götürmek.
Okur yazar oranını %100’e
çıkarmak.
Hürriyetçi bağımsız düşüncenin
önemini kavratıp yaygınlaştırmak.
Bu konuda herkesten faydalanmak.
Ayrılığı ortadan kaldırmak.
Irkçılıktan uzak,iyi bir vatandaş
yetiştirmek.
Ön yargısız birbirimizi sevmek ve
saymak.
Çatışmaları önlemek,boş söz ve
davranışlardan sakınmak.
Birlik ve beraberliği esas
edinmek,bölünüp parçalanmanın zararlarını kavratmak.
Bireysel farklılıkların farkına
varmak,o insanlardan faydalanabilmek.
Irkçılığın zararlarını insanlara
anlatmak.
Birlik ve sevgiyi esas almak.
Kardeşliğin esaslarını kavratmak.
İnançlarımızın önemini kavratmak.
Bunlarla yeri geldiğinde
övünebilmek.
BİR BAKIŞTA EĞİTİM HAMLESİ VE
YENİLİKLER
Bilinçli dünya vatandaşı
yetiştirmek.
Yerel değerlerle evrensel
değerleri buluşturmak.
Dünya ile bütünleşmek .
Pozitif düşünceye hakim olmak.
Bu sahada bireyler yetiştirmek.
AMAÇLARIMIZ
Eğitimde özgürlük sağlamak.
Fizik ile ruh yapısını birlikte
kavrama(Dinsiz ilim kör,ilimsiz din topaldır)
Bize yakın toplumların birliğini
sağlamak.(İslam birliği)
Çift kanatlı olmak(Hem
öğretmenler,hem öğrenciler çift kanatlı olmalı).
Öğretmen eğitimine önem vererek
uzmanlaşmayı sağlamak.
Bilimsel yayınlar yapmak ve
önemini kavramak.Araştırma kaynağı haline getirmek.
Yerel insan kaynaklarından
istifade etmek.
Uluslar arası birliktelik için
kariyer yapmak.(Diplomanın önemi)
Kurumsal hizmet içi eğitimlere
önem vermek.
İki cepheyi barıştırmak(Fen ilimleri ile din ilimlerini)
YAPILANMA
İsmin önemini kavrama(Resimsiz
isim olmadığı gibi)
Şahısların tekelinden
kurtulmak(İsimsiz resmin de olmadığını kavrama)
EĞİTİMDE DİLİN ÖNEMİ
Bilim dili-resmi dil-yerel dil.
Arapça yada Fransızca bilim dili,
Türkçe resmi dil.
Arapça ve Fransızca dillerini
geçerli hale getirerek
geçmişteki bilimsel çalışmaları toplumumuza kazandırmak.
(Bugün dünyada İngilizcenin bilim dili olduğu gibi)
FİNANSMAN
Her türlü bağışlar.
Proje gelirleri,finans destekli
işletme gelirleri,uluslar arası gelirler.
Vakıf gelirleri
Halkın maddi manevi yardımları
Devlet tarafından sağlanan
ödenekler.
İnsan kaynaklarından faydalanmak.
Sponsoru;Bağlı olduğu
kuruluş,vakıf işletmeleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder