6 Eylül 2013 Cuma

YENİ EĞİTİM PROJESİ


CEHALETTEN   KURTULMA,
FAKİRLİĞİ YENME  VE BİRLİK 
         PROJESİ

HAZIRLAYAN:
                     RAFET ÖZCAN




DEĞİŞİM VE GELİŞİME AYAK UYDURMA

Yeni müfredat ve öğrenmeyi öğrenme.
İnsan merkezli eğitim sistemi.
Yenilenmeyi demokrasi ile gerçekleştirme.
Maddi ve manevi eğitimin birlikte verilmesi.
Fen ilimleri ile dini ilimlerin birlikte
            okutulması.
Aklı,gönlü ve kalbi aydınlatma.
İnançsızlık akımlarına ve ahlaksızlığa karşı
kendi öz değerlerine sarılıp sahip çıkabilme.
Eleştirme ve yorumlayabilme.
Niçin ve nedenini araştırma.
EĞİTİMİN YERİ VE YAPISI
Eğitim örgün olarak okullarda,
Yaygın olarak her yerde.
Hayat boyu eğitim ve öğrenmeyi amaç ve hedef edinme.
Yetişkin insan kaynağına önem verme.
Beyin gücünü koruyup beyin göçünü önleme.
Eğitimin kalitesini artırma.
Eğitimi maddi yönden destekleme.
Fırsat eşitliği yaratma.
Herkesi kapasitesine göre değerlendirip ondan yararlanma.
Bu şekilde eğitime katkı sağlama.
BİLGİYE ULAŞIM YOLLARI
İnternet kullanma ve bilgiye ulaşmanın anahtarını gösterme.
Bilişim çağında teknolojiye ayak uydurabilme.
Farkında olma(farkındalık).
Teknolojiyi kullanma yollarını kavrama.
Medya okur yazarı olma.
            DİL BAKIMINDAN
Kendi dilini en iyi şekilde kullanma.
En az bir yada iki batı dilini konuşup günlük hayatta kullanma.
            Geçmişimizde iz bırakan dillerle tanışma.
            (İslam kültürü-batı kültürü son zamanlarda
            uzak doğu Rus,Çin ve Japonya ile ilişkiler)
PROJENİN DİĞER ÖZELLİKLERİ
Öğretmenlerin birbirleri ile barışık olması.
Yerel kaynaklardan faydalanma.(Doğudaki olayların ortadan kaldırılmasında yöresel eğitimcilerden faydalanma)
Doğu ve güneydoğu insanının yapısına(örf adet ve geleneklerine)göre hareket etme.
Eğitimde farklı bölgelerin insanlarına göre eğitimi yöreselleştirme.(Eğitimde fırsat eşitliği oluşturma)
Okullaşmayı kırsaldan başlayarak merkezileştirme.
Kaynak için zenginleri ve vakıfları harekete geçirme(Sivil toplum kuruluşları).
Eğitimi yerel idarelere verme ve özelleştirme.(Devletin kontrolünde mahalli idarelere devretme)
PROJENİN İÇERİK ÖZELLİĞİ
 a-Akıl ile kalbi birleştirmek.
 (Bilimsellik ve deney ile aklı geliştirme, değişim ve hareket ile kalp ve ruhu parlatıp harekete geçirme. Cehaletten kurtulup yeniliklere açılma)
 b-İnsanları,taassuptan hile ve şüpheden
kurtarmak.
( ilime,bilime ve yenilikçi hür düşünceye kapı açmak.)
 c-Bütün kademelerde zümreyi yani ortak akılı esas almak.
d-Eğitimin yaygınlaşması için öğretmen                     eğitimine önem vermek.
           (Eğitimin en önemli ayaklarından birini sağlam zeminlere oturtmak).
BU PROJENİN HEDEFLERİ
Eğitimi ülkenin en ücra köşesine kadar götürmek.
Okur yazar oranını %100’e çıkarmak.
Hürriyetçi bağımsız düşüncenin önemini kavratıp yaygınlaştırmak.
Bu konuda herkesten faydalanmak.
Ayrılığı ortadan kaldırmak.
Irkçılıktan uzak,iyi bir vatandaş yetiştirmek.
Ön yargısız birbirimizi sevmek ve saymak.
Çatışmaları önlemek,boş söz ve davranışlardan sakınmak.
Birlik ve beraberliği esas edinmek,bölünüp parçalanmanın zararlarını kavratmak.
Bireysel farklılıkların farkına varmak,o insanlardan faydalanabilmek.
Irkçılığın zararlarını insanlara anlatmak.
Birlik ve sevgiyi esas almak.
Kardeşliğin esaslarını kavratmak.
İnançlarımızın önemini kavratmak.
Bunlarla yeri geldiğinde övünebilmek.
BİR BAKIŞTA EĞİTİM HAMLESİ VE YENİLİKLER
Toplumsal cehaleti ortadan kaldırmak.
Bilinçli dünya vatandaşı yetiştirmek.
Yerel değerlerle evrensel değerleri buluşturmak.
Dünya ile bütünleşmek .
Pozitif düşünceye hakim olmak.
Bu sahada bireyler yetiştirmek.
AMAÇLARIMIZ
Eğitimde özgürlük sağlamak.
Fizik ile ruh yapısını birlikte kavrama(Dinsiz ilim kör,ilimsiz din topaldır)
Bize yakın toplumların birliğini sağlamak.(İslam birliği)
Çift kanatlı olmak(Hem öğretmenler,hem öğrenciler çift kanatlı olmalı).
Öğretmen eğitimine önem vererek uzmanlaşmayı sağlamak.
Bilimsel yayınlar yapmak ve önemini kavramak.Araştırma kaynağı haline getirmek.
Yerel insan kaynaklarından istifade etmek.
Uluslar arası birliktelik için kariyer yapmak.(Diplomanın önemi)
Kurumsal hizmet içi eğitimlere önem vermek.
İki cepheyi barıştırmak(Fen ilimleri ile din ilimlerini)
YAPILANMA
İsmin önemini kavrama(Resimsiz isim olmadığı gibi)
Şahısların tekelinden kurtulmak(İsimsiz resmin de olmadığını kavrama)
EĞİTİMDE DİLİN ÖNEMİ
Bilim dili-resmi dil-yerel dil.
Arapça yada Fransızca bilim dili,
Türkçe resmi dil.
Arapça ve Fransızca dillerini geçerli hale getirerek 
geçmişteki bilimsel çalışmaları toplumumuza kazandırmak.
            (Bugün dünyada İngilizcenin bilim dili olduğu gibi)
FİNANSMAN
Her türlü bağışlar.
Proje gelirleri,finans destekli işletme gelirleri,uluslar arası gelirler.
Vakıf gelirleri
Halkın maddi manevi yardımları
Devlet tarafından sağlanan ödenekler.
İnsan kaynaklarından faydalanmak.
Sponsoru;Bağlı olduğu kuruluş,vakıf işletmeleri.
Proje Sorumlusu  :  Rafet ÖZCAN





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder